Alweer een maand hier! - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Saskia Tax - WaarBenJij.nu Alweer een maand hier! - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Saskia Tax - WaarBenJij.nu

Alweer een maand hier!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

07 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Omagh

Hallo allemaal,

De tijd vliegt, ik ben alweer een maand in Ierland! Ik heb mijn plekje wel gevonden hier. De afgelopen weken is weer vanalles gebeurd. Ik ben verhuisd van ´Riverstown´ naar ´Columba´, het huis waar werk. Ook ben ik begonnen met het werken in de 'woodworkshop' wat erg leuk is. Ik ben bezig met het maken van een grote dwerg. In de middagen werk ik daar met 4 cliënten, 1 andere co - worker en de beheerder van de workshop. Het is mooi om te zien hoe ze zelfstandig hun werk doen en hoe ze communiceren met elkaar. In de ochtend kook ik sinds 1,5 week alleen. Ik krijg hulp van een cliënt van een andere huis. Zij snijd de salade'. Over een paar weken komt er een nieuwe co - worker waarmee ik samen ga koken in de ochtenden. Ook zijn er de afgelopen 2 co - workers vertrokken. Wat erg jammer was. Afgelopen week is er een nieuwe co - worker aangekomen.

Op een zondag middag zijn we met de cliënten en de co - workers naar een rivier geweest, dit was echt prachtig, de foto's staan bij het album. Daarna zijn we een berg opgereden waar je tot heel ver uitzicht had over Northern Ireland. Het weekend erop zijn we met de cliënten naar het Blue Grass Festival geweest. Dit is in het Folk Park, Omagh. Dit is een park met huizen die laten zien hoe ze daar vroeger leefde. Ook was er hierna een gospel voorstelling, waar een van mijn mede co - worker in mee zong. Gisteren avond, 6 september, zijn we met het hele huis naar een opera voorstelling geweest, 'The Magic Flute' van Mozart. Ik ben helemaal niet van de opera muziek maar dit vond ik zelf erg mooi.

Op mijn vrije dag in de 2e week ben ik naar Londonderry geweest. Vanaf hier is dat 1 uur met de bus. De stad is erg mooi! Ik heb daar de stad bekeken en gewinkeld. Afgelopen donderdag ben ik naar Belfast geweest. Dit was twee uur met de bus. Wat een grote stad! Ik ben mee geweest met een city tour bus, omdat het anders niet te lopen is. Erg mooie stad!

Over een paar weken weer een nieuw verhaal!



  • 07 September 2014 - 13:52

    Nellie:

    Hallo Saskia

    Leuk om je verhalen te lezen .Fijn dat je je al zo goed gewend hebt. Het is daar toch wel heel anders dan hier, lijkt me en het is toch niet zo ver van Nederland vandaan.

    Geniet nog van de tijd daar.
    groetjes Nellie en Leo

  • 07 September 2014 - 14:52

    Herman & Gerry:

    Hoi Saskia,

    Leuk om weer wat te horen, gisteren bij Bas zijn feest nog gevraagd naar jou, Iris wist te vertellen dat je nieuwe schoenen had!
    Fijn voor jou dat je je al zo goed op je gemak voelt, je maakt in ieder geval al van alles mee.
    Stukje cultuur, alleen naar de stad gaan, genieten van het landschap. Volgens mij zijn het wel heel andere werkzaamheden als bij ons in Nederland. Hopelijk komen er dadelijk ook weer leuke nieuwe collega,s, we wensen je nog heel veel werkplezier en gezelligheid daar.

    Geniet ze,

    heel veel groetjes van ons XXXX!

  • 08 September 2014 - 16:34

    Chantal En Sraar Tax:

    Hey Saskia.

    Volgens Iris heb je de meeste tijd er al opzitten hahaha, volgens mist zij jou harder als andersom :-)
    Goed dat je zo enthosiast bent en dat je je "plekje" gevonden hebt. Mis wel foto's van je uitstapjes daar want het zijn toch bijzondere plekken met een hele geschiedenis. Ook geen foto's van je kamer of woning of mag dat niet vanwege de andere bewoners en de privacy?
    Die kookactiviteiten van je zullen straks thuis wel doorgezet worden, die nieuwe keuken thuis is mooi en die nodigd uit tot lekker koken en van alles uitproberen. Aangezien jij dan thuis bent met allemaal Ierse specialiteiten word dat smullen jummie.(wel bellen dan kom ik even proeven)
    Die werkzaamheden in de woodshop, je begint met een dwerg, sneeuwwitje had er 7 dus je moet even doorzetten en dan zorgen dat die prins voorbij komt ;-)

    Dublin is dat te doen van uit waar jij zit?
    Het Clarence Hotel in die stad is van U2 zanger Bono en gitarist The Edge geweest, dat moet poepchic zijn, dat zou ik nog wel eens graag willen zien als U2 fan.

    Tijdens het shoppen zul je wel haast de kerstversieringen zien in de etalges of niet? Ik heb Ierse collega's gehad en die zijn helemaal gek van kerstmis. Als wij hier de pepernoten in de winkel hebben liggen (heb ze vorige week al gezien bij t kruitvat) hebben ze daar al de verlichtingen overal hangen.

    We blijven je volgen en zijn nu al benieuwd naar je volgende berichtje en foto's.
    Groetjes en veel liefs.
    Chantal en Sraar.

    P.S erg mooie kaart hebben we gekregen vanuit Ierland van Abraham.


  • 11 September 2014 - 18:11

    Saskia Tax:

    Haaa iedereen!

    Het is inderdaad erg anders als Nederland, Nellie! Maar zo prachtig!
    Het heel anders omdat je echt met de cliënten samen leeft. Ik maak dagen van 12uur maar dit komt omdat wonen en werken samen is.

    Haha Chantal! Ik mis iedereen thuis ook, maar ik geniet hier zo, dus dan heb ik het gevoel wel minder.
    Voor het volgende verslag zal ik meer foto's erop zetten van de steden die ik bezocht heb en van mijn kamer. Ja het koken is super hier! Zal het straks thuis ook veel doen denk ik.
    Ik zal ook een foto maken van de dwerg waaraan ik nu werk.

    Dublin is 3 uur met de bus, maar wel een directe verbinding, dat is heel fijn. Ik zou ook nog heel graag naar Dublin willen, dan kan ik vragen om hier het avondeten te missen, dan kan ik overnachten in dublin en heb ik een dag daar.
    Dat klopt inderdaad! De winkels liggen al vol met kerstspullen, heel raar! Duurt nog 3,5 maand.

    Wat leuk dat jullie de kaart leuk vonden, zal het inhalen als ik terug ben haha!

    Liefs, Saskia

  • 03 Oktober 2014 - 16:45

    Chantal:

    Hey Saskia.

    Tuurlijk zorgen wij dat je het kan inhalen als je terug bent. Maar eerst nog volop genieten daar. Tegen die tijd is misschien het verlangen naar Nederlandse lekkere dingen zo groot dat het ook makelijker is welke limburgse vlaai ik voor je moet gaan halen of andere hapjes hahaha.
    Of Marlon moet haar koffer met drop en stroopwafels vullen voor je als ze bij je op bezoek komt deze maand en je helemaal verwennen met de dingetjes van thuis.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag van je belevenissen daar.

    Groetjes Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Omagh

Saskia

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 9053

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Stage in Ierland

Landen bezocht: