2e week! - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Saskia Tax - WaarBenJij.nu 2e week! - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Saskia Tax - WaarBenJij.nu

2e week!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

17 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Omagh

Hallo allemaal,

Ik ben begonnen aan mijn 2e week in Ierland. Het begint allemaal meer te wennen. De taal, het werk, de zelfstandigheid. Doordeweeks ben ik nog steeds de hele dag in het huis, wat wel een beetje verveeld. Vanaf volgende week mag ik de middag in de hout bewerking gaan werken. ´s Ochtends maak ik de lunch voor alle bewoners en co workers. Ook ben ik begonnen met het 's morgens uit bed halen van een cliënt. Dit gebeurd samen met verzorgers, die elke morgen, middag en avond komen. Deze verzorgers moeten wij helpen waar nodig is. Dit vind ik het interessantste van de dag. Ook haal ik s' morgens alle groenten die nodig zijn in de tuin, ik heb hiervan een foto bij het album geplaatst. Ook heb ik 'house keeping' mogen doen. Dit houdt in dat ik cliënten zorg dat ze zich omkleden, tanden poetsen, douche. Ze in alles aansturen. Dit mag ik vanavond voor de eerste keer alleen doen, dus ben benieuwd. De zaterdag, gisteren, ben ik samen met 3 cliënten en 2 co workers naar de bioscoop geweest. 1 cliënt en 1 co worker zijn naar 'Nut Job' geweest. Samen met 2 cliënten en 1 andere co worker zijn we naar de animatie film ' Plans, Fire & Rescue '.Allebei heel enthousiast liepen ze de zaal in. Een kinderfilm, erg leuk dus haha! Vandaag hebben we in de morgen een kerk dienst gehad. Dit is elke zondag om half 11. Nu heb ik een pauze tot half 6 en mag daarna mijn eerste 'house keeping' dienst draaien! Woensdag heb ik een dagje vrij en ga dan Londenderry bezoeken, ben erg benieuwd!

Over een paar dagen weer een nieuw verhaal!

  • 17 Augustus 2014 - 18:23

    Chantal Tax:

    Hoi Saskia.

    Goed om te lezen dat je langzaam je draai een beetje gaat vinden daar. Ze houden je wel de hele dag bezig als ik het lees. Wat doe je in de avonduren? Mag je dan weg of is het te afgelegen om ergens naar toe te gaan voor bv een drankje of rondneuzen. Die co-workers komen ook van verschillende landen of ben jij de enige van buiten Ireland. Op zijn vrije dag ben je dan met iemand samen of ben jij dan de enige die vrij heeft. Op zich is het wel een gezonde omgeving, geen vervuiling van stad of industrie en allemaal verse biologische groentes. Het is een beetje moeilijk om een doos frikandelen op te sturen en die op goede temperatuur te houden, want we raken een beetje bezorgd of je die nog wel lust als je een half jaar lang van die gezonde gerechten eet ;-)
    De foto's van de omgeving zien er wel mooi uit.
    Vele lieve groetjes van ons, Sraar en Chantal.

  • 18 Augustus 2014 - 19:15

    Saskia:

    Haaa Sraar en Chantal,
    Dankje wel voor jullie leuke berichtje!
    S avonds is het ieder voor zich, of op ke kamer of samen met de andere co workers, dat is altijd wel gezellig.
    De komende vrije dagen die ik heb, heb ik alleen vrij.
    Ik ga dan wel verschillende in Ierland bezoeken. Ben ze al een beetje aan t zoeken haha.
    Haha, vast wel!

    Heel veel groetjes terug!
    Saskia


  • 22 Augustus 2014 - 13:09

    Jolanda Rijnders:

    Hallo Saskia,
    Ben net terug van vakantie en was erg benieuwd naar jouw start in Ierland
    Leuk te lezen dat je een goede start hebt gemaakt. Je mag veel veel zaken oppakken. Dat is ook het beste om je thuis te voelen.
    Red jij je een beetje met de taal?
    Grappig dat juist de verzorgende taken je nu het meeste aanspreken. Zijn vaak ook het duidelijkste en bieden het meeste contact met de cliënten.

    En al een Ierse pub bezocht?
    Hoe wasLlondonderyr?

    1 september begint het schoolleven hier.
    Ik stel voor dat we dan contact houden via de Gilde mail over de schoolse zaken.

    Weet je al wie je begeleidster op de werkvloer wordt?
    Is dat degene die mij gemaild heeft?

    groet Jolanda Rijnders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Omagh

Saskia

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 9067

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Stage in Ierland

Landen bezocht: