Over de helft! - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Saskia Tax - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Saskia Tax - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

17 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Omagh

Hallo allemaal,
Het is alweer 1,5 maand geleden sinds mijn laatste blog (oepss), dus hier maar weer een update!

Op dit moment ben ik al 3,5 hier, dus al over de helft van mijn verblijf hier, wat is dit voorbij gevlogen!
Mijn periode hier eindigt op 5 april, dus het is nog meer 2,5 maand.

Het eerste weekend van december zijn we met het huis naar het strand geweest, ja naar het strand. Maar dat was echt genieten. Het weer was prima, dus hebben een strand wandeling gemaakt. Rond 4 uur werd het wel koud, toen zijn we naar een restaurant gereden en hebben daar lekker gegeten!

Ook heb ik hier kerst gevierd met de cliënten en collega’s.
In de weken voor kerstmis hebben we gewerkt met de cliënten en co-workers aan een toneelstuk, gelukkig was ik backstage en heb de kostuums verzorgd en het begeleiden van cliënten tijdens het toneelstukje, wat dus wel leuk was!
Op de dag van kerstavond kwam de kerstboom pas in het huis te staan. Deze hebben we op antroposofische wijze versierd (heeeel anders als thuis dus!).
Kerstavond hadden we eerst een toneelstukje, hier was ik wel bij betrokken en ik was Maria haha, niet zo heel erg, had maar 4 zinnen tekst en het stukje was 10 minuten .
Daarna heeft elk huis een kaarsje gekregen, daarmee moesten we de kaarsen in de kerstboom aansteken, daarna liedjes gezongen in het huis met de cliënten en daarna gegeten.
1e Kerstdag zijn we cadeautjes gaan brengen naar de andere huizen en hebben elkaar fijne kerstdagen gewenst, wat dus wel heel leuk was en speciaal.
Daarna hebben we in de middag kalkoen gegeten en na de koffiepauze hebben we cadeautjes gekregen (de co-workers ook ). We hadden een community-trui gekregen, sokken en chocolade.
Tijdens deze dagen hebben we natuurlijk ook feestjes gehad die erg leuk waren en secret santa met de coworkers.
2e Kerstdag hebben ze hier niet dus is een rustige dag.

Ook heb ik hier mijn 21ste verjaardag gevierd! In de ochtend ben ik met een meisje uit mijn huis naar Omagh geweest en hebben we ontbeten. Daarna geskypt met thuis, waar pap en mam, marlon-niels, iris en bas, en ooms en tante’s waren, wat dus erg leuk was!
Daarna heb ik een birthday supper in het huis gehad, en flink verwent door de clienten en collega’s!
En ’s avonds een feestje. Hier ben ik niet lang geweest omdat ik me niet lekker voelde, dus heb van de 31ste tot 4 januari ziek in bed gelegen.
Gelukkig was ik de afgelopen week al wel weer opgeknapt want mijn lieve vriendinnetjessss, Fieke, Imke en Noella kwamen op bezoek!
Op vrijdag de 13e (ja alles is goed gegaan!) zijn ze aangekomen op het vliegveld in Dublin. Samen met een meisje uit mijn huis stonden we ze op te wachten. Zo fijn om ze weer even te zien en te knuffelen!
Toen zijn we ons hostel gaan zoeken, duurde wel even maar we hadden het gevonden. Generator Hostel Dublin is een echte aanrader als je ooit in Dublin bent. Daarna zijn we even het centrum in geweest, wat gegeten, bier gedronken en toen terug naar het hostel en daar wat gedronken.
Op de zaterdag zijn we naar Howth geweest, dit is een vissersdorpje waar je zo mooi kunt wandelen, echt een aanrader! En ligt maar een half uur van Dublin af. Hier hebben we een grote ronden gelopen, daarna een pub ingedoken en weer terug naar Dublin gegaan. We hebben zoveel foto’s gemaakt waarvan je een fotoboek kunt maken haha, maar zal er een paar toevoegen aan het fotoalbum. Op de zondag zijn ze weer helaas terug gevlogen naar Nederland.

Verder is het nog steeds genieten, leuke uitjes maken met co workers, nog steeds veel feestjes en allerlei andere dingen. 
Eind februari komt Sanne een paar dagen op bezoek. Ook dan blijven we in Dublin en hebben een sjiek hotel geboekt in het midden van het centrum, dus daar kijk ik naar uit.

Het is nog maar 2,5 maand werken, dus ga nu nog even flink genieten. Pap en mam komen 7 april, dan plakken we er nog lekker een week vakantie achteraan, dan gaan we door Ierland reizen en mooie plekken bezoeken en dan zijn we net terug voor Pasen.

Ik ben mn verhaal weer kwijt, over een aantal weken weer een nieuwe blog.

BYEBYE, CHEERS

  • 17 Januari 2017 - 22:21

    Annie Tax:

    Hoi Saskia
    Weer een leuk verslag, ben blij dat je het nog steeds naar je zin hebt en dat je weer opgeknapt bent
    Gr mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Omagh

Saskia

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 9036

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Stage in Ierland

Landen bezocht: