Eerste weken! - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Saskia Tax - WaarBenJij.nu Eerste weken! - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Saskia Tax - WaarBenJij.nu

Eerste weken!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

01 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, Omagh

Hallo allemaal,

Ik heb mijn blog van mijn stage twee jaar geleden maar weer opgepakt, zodat ik jullie op de hoogte kan houden van mijn avonturen hier.

Mijn eerste maand zit er al weer bijna op, wat is die voorbij gevlogen!
Ik zal beginnen bij het begin.
Woensdag 5 oktober ben ik door pap, mam en Marlon naar het vliegveld gebracht. Toen we eenmaal afscheid hadden genomen, begon mijn avontuur (opnieuw). Natuurlijk wist ik waar ik aan begon, maar toch had ik wel weer kriebels. Na de vlucht, busreis en taxirit ben ik weer aangekomen bij de Camphill Community Clanabogan. Ik werk weer in het zelfde huis, als tijdens mijn stage 2 jaar geleden, wat ik fijn vind. Bij aankomst warm ontvangen door de support workers en co workers, zoals ze hier genoemd worden.
Ik slaap in een ander huis in de community, wat fijner is, omdat je dan werk en vrije tijd beter kunt scheiden.

Mijn 1e vrije dag ben ik met een meisje dat bij mij in het huis werkt naar Belfast geweest, nog steeds een erg mooie stad! :)
Ook hebben we een uitje gehad met alle cliënten van de Camphill.
We zijn naar een activiteiten centrum geweest, hier hebben we met een groep in de ochtend in de bossen gewerkt, denk aan vuur maken enzo.
In de middag hebben we gemozaiekt. Wat allemaal erg leuk was!
Ook hebben we een uitje met het huis gehad, (in het huis hebben we 5 cliënten, op het moment 5 co workers en 3 support workers.) we zijn naar het American Folk Park geweest hier in Omagh, foto's zal ik bij het album toevoegen!

De laatste weken ben ik ook druk geweest met introductie cursussen en medicatie cursussen, zodat ik ook de medicatie kan geven wanneer het nodig is. Dit is nog wel even wennen want het is gewone medicatie en antroposofische medicatie.

Ook ben ik weer aan het werk in de woodworkshop ( een activiteit hier op de community waar we allerlei dingen van hout maken, dit is in een aparte ruimte op de community ) en 's middags werk ik in het huis ( denk aan huishoudelijke taken en ondersteunen van cliënten )

Ook heb ik leuke dingen in het vooruitzicht:
Volgende week kom ik voor een lang weekend naar huis, waar ik wel naar uit kijk!
En mijn vriendinnetjes komen in januari naar Ierland, dan gaan we een weekendje genieten in Dublin!
En een vriendin komt in februari naar Ierland!

Ik zal proberen regelmatig wat op deze blog te plaatsen zodat jullie op de hoogte blijven van mijn avonturen hier! (:


Cheers!




  • 01 November 2016 - 21:43

    Sanne:

    Miss youuu! See u soon

  • 01 November 2016 - 21:43

    Sanne:

    Miss youuu! See u soon

  • 01 November 2016 - 21:43

    Sanne:

    Miss youuu! See u soon

  • 01 November 2016 - 21:43

    Sanne:

    Miss youuu! See u soon

  • 01 November 2016 - 22:09

    Annie Tax:

    Leuk verslag en mooie foto's
    Zie er naar uit dat je weer bijna thuis komt en dan gaan we lekker plezier maken in Maastricht en de zaterdag hier thuis

  • 03 November 2016 - 12:48

    Chantal En Sraar Tax:

    Hoi Saskia.

    Leuk om weer te lezen dat je het goed naar je zin hebt en zo'n warm welkom hebt gekregen bij aankomst.
    Zomaar een lang weekend weer naar huis, lekker luxe klinkt dat even op en neer met het vliegtuig. Even de traditie van het zuiden meemaken op de 11e van de 11e met de dames Tax.
    Aan de foto's te zien is het nog steeds een bijzondere mooie omgeving en misschien is Ireland voor een citytrip wel leuk en als we dan toch in de buurt zijn ;-) Maar lees dat je al verschillende bezoekjes krijgt van je vriendinnen dus dat half jaar vliegt weer voorbij.

    Heel veel plezier en geniet van alle mooie dingen.

    Groetjes van ons, Sraar en Chantal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Omagh

Saskia

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 482
Totaal aantal bezoekers 9030

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Stage in Ierland

Landen bezocht: