Eerste dagen! - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Saskia Tax - WaarBenJij.nu Eerste dagen! - Reisverslag uit Omagh, Verenigd Koninkrijk van Saskia Tax - WaarBenJij.nu

Eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Saskia

11 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Omagh

Hallo allemaal,
Nadat ik 10 keer mijn koffer in en uit had gepakt en mijn papieren 10 keer heb gecontroleerd konden we eindelijk naar het vliegveld in Eindhoven. Samen met mam en pap heb ik een kop koffie gedronken. Om half 10 kon ik naar de gate. Vanaf daar moest ik afscheid nemen van pap en mam. Nu ging het gebeuren, voor het eerst alleen vliegen, voor het eerst zolang van huis, voor het eerst alleen in een ander land. Na bijna 2 uur vliegen, 3 uur met de bus en 10 minuten met de taxi ben ik aangekomen op Camphill Community Clanabogan. Samen met de taxi chauffeur ben ik eruit gekomen waar ik precies moest zijn. Bij binnen komst in het ´Columba´ huis werd ik warm ontvangen. Er werd me gelijk een kop koffie aangeboden en ze vroegen of ik iets te eten wilden. Daarna heeft een van de ´co-worker’ mij over de Camphill rondgeleid. De Camphill bestaat uit 5 huizen, met 5 cliënten, 3 ‘co-workers, dit ben ik ook, en 1 ‘house mother’, een vrouw die alles beheerd en over de cliënten gaat. Zelf slaap ik in het ‘Riverstown’ huis, 5 minuten van het ‘Columba’ huis. Ik slaap hier alleen, ik maak wel praatjes met de cliënten hier, en de co-workers. Erg vreemd om elke morgen op te staan en gelijk door te gaan naar het andere huis.
Ook zijn er nog ruimtes waar de cliënten werken, hout bewerking, weverij, boerderij, groentetuin , bibliotheek en een ruimte waar ze melk verwerken in boter, slagroom en yoghurt. De rest van de dag heb ik meegekeken in het huis. Donderdag begint de dienst om kwart over 8, zoals elke doordeweekse dag. Ik ben begonnen met het huishouden, de hele dag, dit houd in het maken van de lunch, hier eten ze warm in de middag, dit doen ze met heel veel groenten, die allemaal uit de groentetuin komen. Ook hoort hier het poetsen bij, de bedden opmaken van de cliënten, het schoonmaken van de kamer, de was, stofzuigen, de afwas. De komende 2 weken blijf ik in het huis, daarna mag ik de middagen gaan werken in de houtbewerking. Op zaterdag ziet de dag er anders uit, ontbijt begint om half10, dan ga je de lunch klaarmaken of je doet de was en het huishouden, na de lunch heb je vrij tot 4, dan heb je koffie pauze samen met de cliënten en daarna is het alweer avond eten. Elke dag ben ik na 7uur vrij. Elke dag begin je na het ontbijt met ‘winkelen’. Ze hebben hier een speciale ruimte met alle etenswaren die je nodig hebt. Je kan alle groenten alle in de groentetuin. Boter, melk, slagroom en yoghurt kun je halen bij de boerderij. Alles wat hier klaar gemaakt word komt allemaal van de Camphill. Op zondag begin ik om 9uur met het ontbijt, om half 11 gaan ze naar een christelijke viering, dit is met samen met alle huizen van de Community. Daarna is het weer tijd om de lunch voor te bereiden. Na de lunch heb je weer vrij tot 4 uur, om 4 uur hou je samen met de cliënten koffie pauze. Om half7 is er avondeten, dus van 4 tot half 7 kan ik de hele tijd gaan lezen.
Vandaag heb ik mijn eerste vrije dag, ik ben vanmorgen naar Omagh geweest. Erg mooi en leuk stadje. Erg ouderwetse gebouwen. De foto’s zet ik erbij!

Over een paar dagen komt er weer een nieuw verhaal!

  • 11 Augustus 2014 - 17:51

    Jacqueline:

    Hallo Saskia,

    Ziet er allemaal erg mooi uit. Mooi landschap, de beek lijkt wel op onze beek.
    Je hoeft je niet te vervelen aan het programma te zien. Geniet ervan.

  • 11 Augustus 2014 - 18:09

    Gerry & Herman:

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt, geniet ervan.
    Gr Gerry & Herman

  • 11 Augustus 2014 - 19:08

    Pleuni:

    Haaa Saskia!
    Wat leuk om te lezen dat je het er al naar je zin hebt!
    Heel veel plezier in Ierland de komende maanden!

    Liefs Pleuni

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Omagh

Saskia

Actief sinds 29 Juli 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 9048

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 12 Februari 2015

Stage in Ierland

Landen bezocht: